Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Första turen, vem har min häst?

Publicerad 2016-02-15 21:23:00 i Allmänt,

Var ut på första turen efter vilan idag.
 
Vem har tagit min häst?
Hon hade varit snäll & ta i hagen, kommit ned till grinden fast Tuva var påväg upp.
(Jag slog på tappsko på Smaragd så Marita & en praktikant hämtade henne)
Hon stod snällt i boxen när Marita gjorde iordning henne.
Stod lugnt när det rörde sig hästar i stallet, det brukar annars vara en trigger för henne.
Stod helt still när Marita kastade upp mig & stod still även en stund innan vi gick iväg medan vi pratade lite.
Väl iväg gick hon med sänkt huvud & tog i bakifrån, jag riktigt kände hur hon tog ut stegen, tryckte ifrån bak & använde ryggen. Hur lugn som helst även när vi mötte två ridhästar & blev omkörda av två unghästar & en bil samtidigt. Hon behöll lugnet ända tills vi kom till första uppförsbacken, då höjde hon huvudet & gasade, men hon kom tillbaks fint när jag bad henne, helt utan fight. Resten av turen var hon lite stel att ställa till höger, men hon var lugn hela tiden. Vi gick över stockar & upp & ned i backar & ut bredvid stigarna. Inget krångel, lite stressad över stockarna, men begär inte att hon ska ta det ok efter hon nästan stod på näsan sist vi gick över bommarna på lektionen.
Hon har inte så bra självförtroende, hon är modig, men självkänslan verkar inte vara så hög. Har något gått fel en gång glömmer hon aldrig, kommer därför vara ett äventyr i sig när hon ska i vagn igen. Sist krashade hon i grinden & kom lös på banan mitt under tävlingsdag.
 Blev förvånad över hur lugn hon var, det enda som triggade igång henne var på väg hem sista biten när vi blev omkörd av en häst samtidigt som en kvinna skottade gården & rasslade med snöplogen. Då gick hon i trav/passgång/sidvärtes några meter, sen lugnade hon sig igen. Fram tills dess undrade jag vem som bytt ut min häst. Grät tillomed en skvätt för att hon var så lugn!
Efteråt fick hon gå ut utan huvan för första gången på ett tag, ögat är nästan helt läkt nu, lite svullet bara.
 
 

Kommentarer

Postat av: Karoline

Publicerad 2016-03-07 01:28:44

Hahaha, ja vissa dagar är de som små ljus och då undrar man om allt verkligen står rätt till eller om man helt enkelt har råkat tagit någon annans häst... Hahaha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela