Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Longering & Bommar

Publicerad 2016-02-18 20:32:02 i Allmänt,

Tänkte ju longera idag, men det blev mer fokus på bommarna.
 
Ni ser i stort allt jag gjorde med henne idag på filmerna, har beskrivit mer utförligt i infoboxen under varje video.
Blir ett extremt kort inlägg idag, men så får det bli ibland!
Hon gick på fint, lite sned i bak. Har mer övertramp med vänster än höger.
Svettfläcken har flyttat upp på halsen nu, vet inte om det var att hon rullade i kiss eller om hon var så när jag tog in henne. Det var då extremt varmt & sådär intorkat som det blir på manken, nu var manken nästan helt ok iaf. Måste få bättre koll när jag tar in henne, det luktade dock inte kiss av fläcken så vettefan.
Var förresten en hel hög med japaner i stallet idag när jag kom dit, lite chockad & damen var otroligt stressad när dem skrattade hela tiden, men det gick bra. 
Hon dricker som en flodhäst märkte jag idag, måste fylla hinken efter att hon kommer in från hagen & efter att hon gått ut igen. Undrar om det är nå vajsing med njurarna, avvaktar en stund till så får vi se. Tror förresten hon håller på & byter sida på manen nu när jag börjat rida henne, fram trillar den över på andra sidan hela tiden. Får se vad det blir av det hela!

Imorgon är det iaf dressyrträning med ridhästarna på schemat, får se hur det går på nya bettet!

Här kan ni se videosarna från idag :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela