Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Första banjogget ensam

Publicerad 2016-03-24 17:31:00 i Allmänt,

Tänkte rida lite snabbare tempo, men hon kändes klen så avstod.
 
& tur var väl det! Fick veta senare samma dag att Anna hade kört ett banjobb med henne igår! Visserligen ett lugnt sådant, men det tog på henne ändå kan jag lova! Gud så öm hon var i rygg & rumpmusklerna! Hon hukade sig rejält bara jag drog med borsten över, men nu ska hon Förhoppningsvis få 4-5 dagars vila så träningsvärken går över. Jag kan bara hoppas att hon får gå i hagen & skrota bara, det vore det bästa för henne.
Men jag kan tyvärr inte kontrollera vad dem gör med henne de dagar jag inte är där. I övrigt var hon lugn, men jag ska ALDRIG sätta pelhamet i munnen på henne igen, & Särskilt inte vid tävling som det var tänkt. Ni ser ju att hela videon nästan går hon & "biter sig i bringan". Spelar ingen roll om jag har hellånga tyglar eller kortar upp dem. Hon blir irriterad, taktar, tuggar & studsar hela tiden. Nej, vi håller oss till det raka som hon trivs på! Det finns ju faktiskt en broms på det också, även om det tar några hundra meter extra ;)
Hon hade iaf skött sig bra med Anna, lite stark, men inte alls som förr sade hon, så jag är nöjd!

Här kan ni se videon från idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela