Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Pigg, pigg, pigg!

Publicerad 2016-03-17 23:01:26 i Allmänt,

Idag var hon pigg på riktigt! Kvastade in från hagen & allt!

Hagkompisen var på tävling så hon hade lite separationsångest när jag kom till hagen idag.
Hela vägen till stallet sprang hon på snedden, som tur var med rumpan från mig & hon satte mest vikt på höger bak så det gjorde inte mig något. Om hon kan träna det svaga utan att jag sitter på gör det mig absolut inget ont!
Väl i stallet var hon åter lugnet själv, toka.
Bytte sadel till den gamla då hon fått knutor av den "proffessionellt utpassade" sadeln. Får ha denna i några veckor & se om den ligger bättre. Den ger mer plats åt ryggen & bogbladen än den andra. Lite rundare att sitta i så man hamnar lite efter när hon drar iväg, därför jag säger "Åh jävlar" i ena filmen, känns som om benen är i skapet på henne. Aja, blir nog bättre bara den får passa in sig efter henne, jag hoppas den ger utrymme för henne att muskla sig där hon behöver. Den andra sadeln ligger emot så blodtillförseln stryps helt på vissa ställen.
Dem backar vi red i ser ni på filmerna, utöver det så "hoppade" vi stockar & travade lugnt förbi travskolans läskiga ponnys på hemvägen. Stolt över henne!
Ska köra henne imorgon, är skitnervös om jag ska vara helt ärlig! Tredje gången hon blir körd efter jag tog över henne & första gången jag kör henne någonsin. Men om hon skött sig med de andra kommer hon garanterat sköta sig med mig, vi har ju övat såpass att vi kan tömköra på en hand bara & hon lyssnar otroligt bra på röstkommandon. I videon där jag rider ser ni ju hur hon sticker iväg uppför första backen, hade det varit i början när jag fick henne hade hon brakat vidare rätt in i skogen utan en tanke åt mig. Vi har kommit lång väg <3

Här kan ni se filmerna från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela