Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Tömkörde på svullna ben

Publicerad 2016-03-22 22:08:00 i Allmänt,

Hon var varm svullen i alla 4 idag.
 
Anledningen är antagligen att Marita & Joline körde henne mycket på asfalt i måndags då jag var sjuk & inte kunde rida. Menmen, hade tänkt rida fort idag, men då hon var svullen tänkte jag om & tömkörde i ridhuset istället. Fick tyvärr bara med skrittjobbet, när vi skulle trava dog kameran. Igen. Hon travade iaf 2-3 varv åt båda hållen & höll sig otroligt lugn. Sist sprang hon iväg så jag flög som en vante i vänstervarvet, nu gick hon så lugnt hon orkade i båda varven. Så stolt! Trots en annan häst i ridhuset som var lite nervös brydde hon sig inte & fokuserade hyfsat ok på mig. När vi kom tillbaks hade hon tappat 2 brodd & var inte svullen i benen längre. Nöjd, önskar hon kunde hålla sig så torr i benen hela tiden, men hon blir vätskefylld otroligt snabbt.
Hoppas jag kan ta henne lite snabbare på torsdag så kan vi köra långsamt & länge på fredag så hon får jogga av sig!
Här kan ni se snutten från tömkörningen, filmade annat också, men det kom med folk som inte vill vara med på film så lägger inte ut dem videosarna.
 
Såhär ser hon ut ibland när hon har tråkigt.
 
& såhär mysig är hon i övrigt att pilla med, står & sover när man pillar med hovarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela