Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Torsdag V.9

Publicerad 2016-03-03 22:23:00 i Allmänt,

Vi skulle ut & galoppera var tanken, men vi fick med oss Joline & Tuva.
 
Så vi travade lite & skrittade backe mest. Efter 1km ungefär började Jolines sadel glida då den var dåligt spänt, vi skulle åtgärda det, men då Tuva är så otroligt stressad & dålig på att stå still kunde inte Joline spänna den själv. Jag fick lita på Borga & hoppa av mitt på vägen, ta tag i Tuva också, gå efter & ryta i när Tuva gick undan, spänna gjorden & fixa med längden på Jolines stigläder.
Borga undrade vad i hela friden jag pysslade med där vi gick runt i cirklar & krånglade, men hon skötte sig exemplariskt!
När allt var ordnat på Tuva skulle jag upp igen, ingen har någonsin suttit upp på Borga från marken & Definitivt inte mitt ute i skogen i sällskap av en extremt nervös ryttare på en stressad hästkompis. Hon stod som ett ljus när jag hoppade upp & justerade lädren igen. Blir så förvånad av denna underbara flicka varje dag vi är tillsammans!
När vi väl var i ordning igen travade vi en bit upp för "Backa-backen" & skrittade när Joline inte ville trava mer. Mysig tur på en otrolig Borga, lyssnade hela turen, öronen framåt & inte hög i puls någon gång <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela