Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

V. 10 ökade vi takten!

Publicerad 2016-03-09 21:54:00 i Allmänt,

Onsdagen v.10 hände det jag väntat så länge på!
 
Damen sattes i vagn igen! Jag tömkörde på lilla banan för första gången, skulle tagit med filmkameran! Hon var underbar! Gick genom vattenpölar, var lugn trots hästar på stora banan. Jag gick med ena handen & styrde henne, hon lyssnade helt fenomenalt! Travade lite på ridbanan innanför lilla också & hon var lugn hela tiden, även i vänster varv fast hon inte riktigt orkar & gärna kutar iväg. När jag kom in i stallet selade Anna på henne & körde ut en sväng i skogen. Hon hade skött sig exemplariskt! Varit mjuk i munnen & lyssnat, inte skyggat vid möte av hästar heller! Som jag älskar denna hästen!

Gammal bild från när vi klättrade i backar i Januari.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela