Easydance.blogg.se

Följ min & Borga Easy's resa mot kvalet! Från oregerlig & hopplös till hästen som springer utan spärrar!

Onsdag på sportlovet

Publicerad 2016-03-02 18:44:00 i Allmänt,

Hon fick vila på tisdagen då jag inte kände mig helt hundra.
 
Tömkörde på onsdagen en snabbis då jag skulle iväg efteråt. Missade ändå bussen så aa, hade likväl kunnat rida ut. Stencool vid möte av bilar & allt, det som trissade igång henne på slutet var dels hästarna som kom innan vi gick innanför grindarna, dels hästen i skrittmaskinen som smällde i grinden & dels åsynen av ett par ponnys på banan som hon tyckte sprang lite för fort eller nåt. Hon brukar inte reagera på dem sådär. Vet inte om ni ser vad jag ser, men stressläppen har lugnat sig något så otroligt! Bara precis när man ska ut eller när hon inte förstår. Tidigare gick den i ett. Testade att släpa fötterna i marken bakom då hon varit lite bakrädd tidigare & om jag hade halkat ikull i början hade hon dragit iväg utan att blinka. Nu gick det helt över förväntan, ni ser ju, reagerar inget sista gången. Så otroligt snabblärd! Har börjat ha martingal på henne, den sitter eg fel för om hon tar upp huvudet hjälper den ingenting, men när hon drar iväg & blir stark tar den precis lagomt. Inbillar jag mig iaf ;) 
Andra videon är när jag tar av henne grejjerna, syns det att jag är stressad AF? Nej det tycker inte jag heller. Inte undra på folk tycker jag är så lugn med hästar, kan bara tänka mig hur det är om jag är lugn & verkligen tar tid på mig.. En sengångare kanske?

Här kan ni se videosarna från onsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela